Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozchody a konce bolí… V politice je to ale často naopak

Když končí vztah, máme srdce bolavé. Je nutné uzavřít historii a vítat budoucnost. Teď končí volební období a mě to vůbec nebolí. Přemýšlím, za co vlastně politikům poděkovat. A co nás dál čeká…

Volby se blíží a s nimi i konec volebního období současné vlády. Mě nedávno skončil vztah. Trval skoro rok. Oba jsme měli bolest v srdci, ale věděli jsme, že konec je nevyhnutelný. A já mu napsala dopis, abych mohla jít dál:

Miláčku (oslovení jsem prostě změnit musela, původní oslovení nechci uvádět),

je to přesně 10 měsíců, co jsme se poprvé viděli. A šli na ostrov a piknikovali. A já si bodla do nohy trny…. Opravdu netradiční první rande jsme měli…. A strávili spolu dlouhý večer…

A během té naší doby přežili a přestáli těžké situace… naše soudy, úmrtí maminky, dlouhé odloučení, když jsi byl v Americe, mojí ztrátu práce. Na pár let je to toho příliš a my vše zvládli během pár měsíců a byli statečný. Náš vztah vše vydržel a já myslela, že spolu budeme navěky.

Možná by se dala i všednost a pravidelnost překonat a změnit v radost a jiné schéma setkávání. Je to proti všemu vlastně taková „prkotina“. Já jsem zvyklá překážky překonat, respektuji však, že ty máš své bloky a chceš si je užít. Jak bych byla ráda, kdybys je chtěl změnit, odstranit… Je to v tvé moci a sílu na to přeci máš. Takový vztah přeci nejde najednou zrušit a vymazat…. Je výjimečné, když se potkají dva lidé, co už po krátké době si spolu tak rozumí. To další a bolavé jsou pak jen probuzené vzorce z minulosti, které vztah jen vynese na povrch. Dají se řešit. Když od nich oba utečeme, stejně zas přijdou znova a jindy.

Dnes je to poprvé, co naše výročí nebudeme slavit. I když vlastně minule také ne, protože jsi byl nemocný. Ale dnes je to poprvé, co vím, že spolu už žádné výročí neoslavíme. Že už nejsi můj partner, můj milenec a moje láska. I když už nebudeme dál partneři, stejně v srdci cítím, že jsme jedna rodina. První kolo přeci….

Jsou věci, co mi ale už budou vždycky chybět a co jsi mi ukázal. Na tohle však nikdy nezapomenu:

  • že se dá udělat piknik i téměř v centru Prahy, i s Proseccem
  • ukazoval jsi mi okolí Prahy, pro mě neprobádané oblasti
  • že vaření může být  i docela zábavná činnost, strašně mě bavilo s tebou vařit
  • orgasmus s výhledem na Karlův most
  • sbírání jablek a ořechů v Praze a okolí a tvoje lezení po stromech
  • už po 14 dnech jsi se mnou chtěl bydlet a být součástí mého života
  • otevřel jsi mi své srdce a já tobě to své
  • že jsi měl rád Tobiáše
  • že jsi mě miloval se vším, co ke mně patří
  • Líbila jsme se ti i neupravená a s pár kilama navíc
  • Nikdy jsi mě za nic nekritizoval
  • Vždycky jsi mě vítal otevřenou náručí a polibkem
  • Pokaždé jsi mi přinesl kytičku nebo něco jiného
  • Naše výlety do Českosaského Švýcarska, Lednice, na hory, do Adršpachu…
  • Naše společné obdivování domečků. Když jsme si poprvé večer psali a narazili na tohle téma, já byla dojatá až k slzám a věděla jsem, že je mezi náma něco víc. Máme tolik společného….
  • Při nákupech jsi byl vždycky velmi trpělivý
  • Že jsi mě chtěl zase naučit věřit mužům
  • Tvůj nezdolný optimismus a dobrá nálada téměř za všech okolností
  • že jsi tak nebojácný při objevování nových věcí a míst. To je pro mě vekou inspirací
  • že jsi mě podržel, když mi umřela maminka a ex mě dal k soudu
  • že ti nevadil můj nepořádek

Tak hezké nevýročí…. Já budu na něj myslet s láskou v srdci 

Přemýšlím, co bych napsala politikům při jejich konci. Možná pouze toto: 

Děkujeme, jsme rádi, že odcházíte.

P.S. Moc ráda bych se rozepsala, ale nějak to nejde….

Autor: Iva Apanasenková | čtvrtek 21.9.2017 12:15 | karma článku: 11,83 | přečteno: 422x
  • Další články autora

Iva Apanasenková

"Bla bla bla bla bla…. Tak tohle se líbilo 1,5 milionu voličů..." říká Asperger

„Budu říkat Andrejovo víťazstvo místo Pyrrhovo,“ konstatuje Tobiáš u politických debat a vyjádřeních po volbách. Babiš prý tolik nevyhrál, jak si myslí. Nikdo se s ním nechce kamarádit. I dítě to vidí a nechápe.

22.10.2017 v 20:58 | Karma: 16,35 | Přečteno: 1467x | Diskuse| Politika

Iva Apanasenková

Váš syn bude právník!

Normálně by mě toto sdělení potěšilo. Třeba od zkušeného a renomovaného právníka. Ale na výtvarném kroužku? To vás to minimálně překvapí. I když možná jen trošičku. Máte doma přece Aspergera.

19.10.2017 v 7:32 | Karma: 14,59 | Přečteno: 529x | Diskuse| Ostatní

Iva Apanasenková

Strana s názvem Number One. Program? Wifi, rovnoprávnost a omezení migrace

Opět nestačím žasnout nad dnešní školou. Projekt „volby“ v občanské nauce je zábavnější a poučnější způsob, jak vychovávat studenty k zodpovědnosti za svůj život nejen soukromý, ale i veřejný. A také nutí přemýšlet. Děti i rodiče.

18.10.2017 v 19:06 | Karma: 17,38 | Přečteno: 1897x | Diskuse| Politika

Iva Apanasenková

Není koho volit

Všichni víme, koho TAM nechceme. Všichni víme, jak bychom chtěli žít. Ale ať se bavím v posledních dnech s kýmkoli, málokdo ví, koho bude za týden volit. A divný je, že tuto „ne-moc“ mají dospělí i děti.

13.10.2017 v 21:23 | Karma: 32,07 | Přečteno: 3463x | Diskuse| Politika

Iva Apanasenková

Andělé se objeví vždy, když je nečekáte

Když se vám zdá, že vám život hází klacky pod nohy a nic se nedaří, objeví se nečekaní „andělé“ v okolí. A pomůžou. Jsou to skutky, které se dotknou vašeho srdce. Je nádherné někam patřit.

13.10.2017 v 15:26 | Karma: 24,29 | Přečteno: 814x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové zasévají v Charkově strach. Utečte, dokud je čas, hrozí obyvatelům

23. dubna 2024  18:58

Kreml provádí koordinovanou leteckou a informační operaci proti Charkovu s cílem vyvolat mezi...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 26
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1289x
Byla jsem maminka….

Teď už jsem máma a když o mě synek někde povídá, tak dokonce matka. Tobiášovi je 15 let, má Aspergerův syndrom (vysoce funkční autismus), dysgrafii, dysortografii a poruchu pozornosti. Je členem Mensy ČR a puberta je v plném proudu. Plánuje jít studovat na Oxford nebo Cambridge. Nebo se mu také líbí Caltech či MIT. Sám si to nastudoval.... 

Především mu dělám asistentku, bez vysvětlování událostí a chování lidí by byl v tomto světě ztracen. Ve „volném“ čase mě baví být ekonom, kouč, hraju si s informacemi, čísly a se slovy. Pomáhám lidem objevit a vidět to lepší v sobě i ve světě kolem.

A hledám jinou práci, aby Tobiáš mohl zůstat na "své" škole, kde je od 1. třídy již zvyklý. Je totiž soukromá.